Halloween

Ikväll kommer huset belägras av ett gäng femtonåringar. Dakota och ett gäng av hennes vänner ska på en Halloweenfest inne i Brasschaat och tänkte samlas här innan och äta middag. Så det blir fullt upp! Jag har städat och donat hela dagen och ät äntligen klar! Nu hoppas vi på en bra kväll!

Bebis Kiwisar

Typiskt kvällsmys hos oss! Te och belgiska pepparkakor. Lite extra lyx den här kvällen med kiwibees!

Weekend

I Helgen var Junior och några av hans kompisar hemma på besök! Jag, Dakota och Junior hade förberett Lasagne åt minst hela Belgien, bara för att vara säker att det räckte åt ett gäng hungriga pojkar. Efter en intressant middag och kväll drog vi ut till en klubb här i Brasschaat och dansade loss! På söndagen hade vi i vanlig ordning en härlig brunch! En mycket trevlig helg!

Längesen jag kände mig så liten.

Fall

Dragons mansion

Var på en middag igår at the Dragons Manison. Det var Billy och tre andra damer som hade arrangerat en middag för alla kvinnor som är delaktiga i hockeyklubben på olika sätt, så att de skulle kunna lära känna varandra bättre. Det var en mycket trevlig tillställning med god och väldigt hälsosam mat. De hade fixat en speciell gäst som skulle komma och föreläsa om kost och hälsa. Han är en 26-årig professor som har gett ut två böcker om hans teorier och recept på bra mat. Enligt alla som var där var det intressant, jag däremot hade inget att tillägga eftersom hela föreläsningen var på nederländska. Jag var mest där och hjälpte till på olika vis och höll mig i bakrunden! Men jag lärde känna och fick träffa många trevliga damer!

KLEV på denna då jag gick ut från toaletten
Klubbhuset!

ny familjemedlem

Om ca 6 veckor får vi ett tillskott i familjen, för då följer någon av dessa godingar med oss hem!

Livets härligheter

FROYO (frozen yoghurt)

field hockey

Bryssel

Igår tog jag och Dakota tåget till Bryssel! Jag måste säga att jag trodde att tågbiljetten skulle vara dyrare. Det kostade 28 euro (ca 245kr) för mig och Dakota att ta oss tur och retur. Bryssel var väldigt vackert och väldigt stort! Vi var där hela dagen men hann bara se en del av staden. Atomiumet som ni ser på bilderna här nedanför låg ganska långt utanför centrum så vi ängnade en hel del tid att ta oss dit och tillbaka. Vi tog t ex först spårvagnen åt fel håll. Men tillslut kom vi fram och det var väldigt mäktigt! I Bollen längst upp finns det en restaurang, men resten av bollarna gjorde oss besvikna med sitt tråkiga innehåll (fakta osv). Men annars var det en fantastisk dag i en fantastisk stad!

Här kommer en bildbomb från min och Dakotas dagstur till Bryssel!

Levande flickor i skyltfönster.
Grand place
Väldigt lyckad hoppbild
Många coola hus!
Restauranggata
Mojitovagnen
Fanns en del regnbågsflaggor!
Den kissande pojken. Blev väldigt besviken över att de hade klätt ut den!
Tin tin!
Atomium!
Uppe i restaurangen!
Lite för mycket motion tyckte vi.
Världens fulaste bild.

book shop

Igår följde jag med Dakota till hennes tandläkare som ligger på andra sidan stan. Medan hon gick dit passade jag på att se mig omkring i byn, där snubblade jag på en fantastisk bokaffär! Oturligt nog verkade bara finnas böcker på nederländska, men det fanns mycket annat fint med! Jag köpte med mig lite fina kort och jag får förmdligen med mig fler hem vi nästa besök!

peppar cookies

Vi hade lite tid över nu i helgen så vi tjyvstartade lite och gjorde pepparkakor!

Vinylskivor

Dakotas pappa Ebbe är här i helgen och idag tog han och Dakota med mig till en slags second hand butik. Vi stod mest och kollade på de hundra olika vinylskivorna som fanns. Jag lyckades hitta tre favoriter som fick följa med hem!

the guitar

Cyklade till Merksem idag och köpte mig en gitarr! Det var tänkt att jag skulle köpa en billig nylon som jag skulle lämna här, men istället blev det en lite dyrare stålsträngad! Den åker alltså med hem till Sverige till sommaren!

Kanelbullar

Efter att ha sett alla bilder på instagram i fredags fick jag bara lov att gör egna kanelbullar! Trots att jag var utan kavel blev bullarna fktiskt ganska bra. Dakota var i alla fall väldigt nöjd!