Antwerpen

Idag var min klasskamrat Aneta och jag en sväng i Antwerpen! Vi bestämde oss för att utforska staden lite mer istället för att gå på den vanliga "shoppinggatan". Vi lyckades hitta en mysig liten butik där man kunde få prova lite öl för en billig peng! Ölen var faktiskt väldigt god och vi fick även smaka lite Genever med smak av Speculoos som är typ pepparkakor. I Belgien är det också väldigt vanligt med smaksatt öl. Kriek är en öl med körsbärssmak som i princip alla här dricker. Men i den här butiken fanns det fler smaker, som passionsfrukt, choklad, kokos mm. Killen i butiken lurade på mig att köpa en med kokossmak som var hans personliga favorit. Ska bli minst sagt spännande att smaka! Han gav oss också bra tips på en italiensk restaurang där vi åt lunch. Jag åt en fantastiskt god pasta med rökt lax, räkor och champinjoner! 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

❤️😍😘

2014-02-16 @ 15:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0