Brasschaat

Efter en lång resa är jag äntligen framme i Antwerpen! Då jag kom igår åt vi (Billy, Dakota, Junior och hans vän Felix) en typisk belgisk middag med pommes frites, någon lök och ketchupfylld korv, sallad med majonäs och nåt som smakade som kalops. Det var annorlunda men faktiskt gott! Sedan hann jag bara packa upp mina väskor innan jag  somnade väldigt gott (med lampan tänd) i min nya säng eftersom jag knappt sov något undet hela resan. 
 
Än så länge har jag bara sett staden Antwerpen på långt håll. Jag bor nämligen en bit utanför staden i en liten kommun som heter Brasschaat. Det är lite finare områden här och många gigantiska hus. Kan verkligen vänja mig med att cykla omkring på dessa fina gator!
 
Idag, efter att vi skjutsat Dakota till skolan, åt vi frukost med Billys kusin och hennes dotter som jag kanske ska vara barnvakt åt en dag i veckan. Det kluriga är ju bara att jag bara kan engelska och hon bara flamländska. Men vi får se hur det blir! Sedan tog vi en tur till golfklubben här i Brasschaat och slog lite på ranchen. Sedan har vi bara lagat mat, vinkat av Junior och Felix och sett Dakota träna Landhockey, vilket är en väldigt spännande sport som ovan åskådare. 
 
 
 
Vårt hus i Brasschaat
Junior på ranchen
Dakotas hockeyträning
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men hallå, vem tillät denna /Junior/ att vara så attraktiv då??

2013-09-15 @ 22:19:20
URL: http://danielradcliffe.co.vu/
Postat av: Ann

Hej Hanna,
Vad kul att få läsa om hur du har det. Får minnen från hur det var när jag åkte till LA i samma ålder som du. Du är ju världens bästa barnvakt så det kommer att gå jättebra. Det går nog fint även om ni inte pratar samma språk .
Kramar Ann (som sitter på ett hotell i Borlänge och ska intervjua arbetslösa ungdomar i morgon)

2013-09-18 @ 21:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0